tel
 

Bespaar kosten met Voorpraktijken: een second opinion voor 50 randzaken

Steeds meer praktijken ervaren door de toenemende regeldruk problemen bij het beheren van de facilitaire zaken binnen de praktijk. Voorpraktijken is hier speciaal voor opgericht. Een second opinion over de afvalverwijdering, (brand)beveiliging, energie, in totaal wel 50 van dat soort zaken brengt altijd interessante verbetermogelijkheden aan het licht op het gebied van het voldoen aan wet- en regelgeving en verzekeringseisen. Kansen op het gebied van efficiëncy en contractvoorwaarden leverden de afgelopen 6 jaar tussen de 20-40% besparing bij de bijna 700 praktijken die Voorpraktijken onder contract heeft.  

Zo werkt Voorpraktijken

 Voorpraktijken inventariseert op uw praktijklocatie zelfstandig alle kansen rond facilitaire contracten op basis van een no-cure-no-pay besparingsgarantie. Zo garanderen wij dat het financieel in alle gevallen positief voor de praktijk uitvalt. 

We houden daarnaast de ogen ook open voor andere verbeterpunten. Denk aan: voldoen aan wet- en regelgeving, verzekeringseisen of zaken efficiënter regelen. Omdat Voorpraktijken geen kickbackfees van leveranciers gebruikt, werken we met een deelnamebijdrage die afhankelijk is van de mogelijke/te realiseren besparingen. De werkwijze is zo dat de praktijken altijd (veel) meer besparen dan de deelnamebijdrage. Oftewel: alle contracten worden geoptimaliseerd, de praktijk heeft er voortaan geen werk meer aan om-dat Voorpraktijken alles in de gaten houdt én onder aan de streep wordt er bespaard.


 

Neem contact met mij op


100% afhankelijk, dus altijd het advies dat het beste is voor de praktijk

Voorpraktijken is uit principe altijd al onafhankelijk geweest. Wij ontvangen dus ook geen prestatiegedreven commissies of bonussen van onze leveranciers. Wanneer het voor de praktijk beter is om bij de huidige (lokale) leverancier te blijven, dan zal dat ook ons advies zijn. Bijvoorbeeld als deze leverancier ook patiënt is in de praktijk. 

Bij Voorpraktijken draait alles om ontzorgen. Wanneer er zaken moeten worden omgezet, dan doen wij dit. De praktijk heeft er dus (vrijwel) geen werk aan. De werkwijze is zo dat de praktijken altijd (veel) meer besparen dan de deelnamebijdrage. Oftewel: alle contracten worden geoptimaliseerd, de praktijk heeft er voortaan geen werk meer aan omdat Voorpraktijken alles in de gaten houdt én onder aan de streep wordt er bespaard.

Wij werken met onze eigen kwaliteitsstandaard KDSVP (Kwaliteit, Duurzaamheid, Service, Voorwaarden & Prijs). Dat betekent: uitsluitend betrouwbare leveranciers met de kwaliteit en service die de praktijk wenst, vaak bekende namen in de markt die voor Voorpraktijken-deelnemers extra korting aanbieden.

Hoe ziet een inventarisatie en de daaropvolgende Voorpraktijken-deelname er uit?

Voor Voorpraktijken-deelnemers regelen we de volgende zaken:
- Inventarisatie van de huidige situatie op de praktijk
- Lijst met verbeterpunten voor de praktijk op het gebied van besparingskansen, voldoen aan wet- en regelgeving, verzekeringseisen of zaken efficiënter regelen
- Opzeggen bestaande contracten indien dit voor jouw praktijk gunstig is
- Afsluiten van eventuele nieuwe contracten (uiteraard in overleg)
- Beheer van bestaande en nieuwe facilitaire contracten
- Facilitaire vraagbaak

Voorpraktijken is jouw intermediair rond de facilitaire contracten. Je onderhoudt zelf direct contact met de leveranciers over de dagelijkse gang van zaken. Als er onverhoopt een keer iets niet naar verwachting verloopt, is het wel erg fijn dat je Voorpraktijken kunt inzetten voor een ingang op een hoger niveau.

 

Ook meedoen met Voorpraktijken?

De facilitaire contracten van de praktijk kunnen dankzij Voorpraktijken altijd op orde blijven, waardoor je gerust met belangrijkere en leukere werkzaamheden bezig kunt zijn. Het meest interessante hieraan is dat je netto nog steeds zult besparen door de gevonden besparingskansen, terwijl je zelf dus óók het werk niet meer hoeft te doen. De huidige contracten worden (indien nodig) door Voorpraktijken opgezegd en de verbeterde contracten met Voorpraktijken-partners starten op het juiste moment.

Voorpraktijken neemt vervolgens het beheer van de contracten over zodat je hier zelf geen omkijken meer naar hebt en dat de praktijk:
• Voldoet aan wet en regelgeving
• Voldoet aan verzekeringseisen
• Geen onnodige kosten maakt
• Marktconforme contracten heeft en houdt

Met inmiddels bijna 700 deelnemende praktijken, weten zij als geen ander hoe dit soort zaken zo slim en efficiënt mogelijk geregeld kunnen worden. Bovendien geldt de kracht van het collectief: hoe meer praktijken meedoen, hoe beter de voorwaarden zullen zijn. 

Daarnaast is het belangrijk te vermelden dat besparen nooit ten koste mag gaan van service en voorwaarden. Verder is met de KNMT een belangrijke afspraak gemaakt dat er na de initiële looptijd eenvoudig jaarlijks opgezegd kan worden. Waarbij wij ook meteen aangeven dat wij in de 10 jaar dat Voorpraktijken bestaat bij een (zeldzame) wens om de deelname stop te zetten, wij altijd coulant zijn geweest en dat ook altijd zullen blijven.

Aanbieding voor KNMT- leden

KNMT-leden krijgen altijd 5% korting op de maandelijkse deelnamebijdrage bij Voorpraktijken. Na de initiële looptijd kunnen KNMT- leden indien gewenst altijd eenvoudig jaarlijks opzeggen. Klanten worden daarover jaarlijks tijdig geïnformeerd.

Daarnaast is er een tijdelijk extra ledenvoordeel:  Onder de praktijken die in 2022 het inventarisatiebezoek laten uitvoeren, verloten we na iedere 10 praktijken 5 x een Unica Building Insight | Air ter waarde van € 295,-, inclusief een jaarabonnement ter waarde van € 30,- op het portaal. Dit abonnement is na afloop van het jaar niet persé nodig; de Unica Building Insight | Air werkt ook zonder abonnement.

Building Insight | Air richt zich op ventilatie in uw praktijk en geeft direct inzicht in de luchtkwaliteit van een ruimte. Klik hier voor de folder

 
 
 
 
E-mailen
Bellen